Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń nr 6 / 2017 z 2017-03-20

dodaj do notatnika < [6 / 35] >

O TYM MUSISZ WIEDZIEĆ!

Czy brak obowiązku posiadania regulaminu pracy oznacza, że nowym pracownikom trzeba wręczać rozszerzoną informację o warunkach zatrudnienia

Od 1 stycznia 2017 r. nie mamy obowiązku posiadania regulaminu pracy, ale nie chcemy go likwidować. Czy w sytuacji gdy regulamin pracy jest nieobowiązkowy, powinniśmy nowym pracownikom wręczać rozszerzoną informację o warunkach zatrudnienia? Nie! Jeśli u pracodawcy cały czas funkcjonuje regulamin pracy, to należy przyjąć, że pracodawca dostarczył zatrudnionym u siebie osobom niezbędnych informacji dotyczących np. pory nocnej, miejsca, terminu i czasu wypłaty wynagrodzenia. W takim przypadku wydawanie informacji o warunkach zatrudnienia w rozszerzonej wersji nie jest potrzebne. Joanna Skrobisz...